Frågor & svar

Svar på vanliga frågor.

När måste man beställa?

När du känner att du vill anlita oss för en fest eller bröllop så boka upp oss så snart du kan. Menyer och antal gäster kan vi ta senare.
Vanliga mindre beställningar räcker det med några dagar innan men det skadar ju inte att vara ute i god tid.

Måste jag ta något från er meny?
Menyerna är bara en guide, har ni egna förslag så tittar vi gärna på det.

Vi är 15 personer, kan vi beställa 15 olika varmrätter?
Nej, ni bör enas om 1-2 rätter. På restaurang går detta bra men både för oss som leverantör och kund är en liknande beställning omöjlig att hantera.

Det är dock inga problem om ni är, låt oss säga 60 personer och vill ha 4 olika snittar, förrätt, 1-2 olika varmrätter samt dessert. Fråga gärna vad det är som gäller.


Kan ni leverera utanför Västerås?
Ja, 10 – 20 mil från Västerås är inga problem. Vi är ofta i t.ex. Sala, Strömsholm, Hallstahammar, Skinnskatteberg, Örebro, Uppsala, Stockholm, mm.

Hur hålls maten varm (och kall)?
All mat transporteras i värmelådor eller kyllådor. Hämtar du mat så får du låna en eldriven värmelåda som du med tillhörande sladd stoppar in i ett vanligt vägguttag.

Kan vi ha egen alkohol?
Ja och vår personal kan självklart hjälpa till med servering av denna. Vi kan även ordna vin, öl, sprit om du önskar.
Undantag, vid evenemang i våra lokaler på Kranbyggargatan så kan måste du köpa drycken av oss.

Har ni varit där/i den lokalen tidigare?
Svar, oftast ja. Vi har hållit på med event i 33 år så för det mesta har vi varit i den lokalen ni har hyrt oavsett var i regionen det är.

Vi är ganska så många, får vi bättre pris?
Ganska så många är för oss 300 pers eller flera…så svaret är oftast nej.

Är ni lediga den dagen jag vill ha mitt evenemang?
Ja och nej, vi har sällan bara en bokning samma dag men vi klarar av flera bokningar samtidigt. Bara för leverans har vi ju fyra bilar så vi har kapacitet så det räcker.

Har ni serveringspersonal?
Ja och det är riktigt bra personal dessutom.

Hur länge har ni jobbat med catering?
I 28 år med catering och 33 år med evenemang.

Vi har några allergiker/specialkost är det något problem?
Oftast nej. Ge oss tydlig info så ordnar vi det mesta.

Det finns inget kök på plats, hur ordnar ni maten?
Vi löser det mesta och har sällan behov av kök på plats. Vi är mobila och anpassade för det.

Kan ni hjälpa oss med musik, bord, stolar, blommor, dukar, servetter, mm.
Vi fixar (nästan) allt!

Har ni kollektivavtal?
Ja.

Hur betalar vi och kan vi få faktura?
Alla fakturor är en sorts kredit och en kreditbedömning måste göras.
Vi föredrar kort eller Swish men vi tar även kontant. Det korta svaret är, det löser sig.

Om något skulle hända, har ni ansvarsförsäkring?
Ja, försäkringen täcker skador upp till 10 miljoner.
Personalen har förutom ansvarsförsäkringen försäkringsskydd via FORA.

Om vi hyr porslin av er, måste vi diska det då?
Nej? (Men om ni diskar är det helt ok 😊 )

Måste vi ha täckt släp eller bil om vi hämtar utrustning såsom tält, bord, stolar, porslin hos er?
JA!

Dela sidan

Öppettider

Butik
Vardagar 08:00 - 15:00
Catering
Måndag-söndag 06:00 - 00:00
Lunchservering
Vardagar 11:00 - 13:30
 
 
Välkommen till Aros Catering, Kranbyggargatan 3 på Hälla söndagen den 13/10 mellan 12:00 - 14:30 Här träffar du oss samt florist, juvelerare, lokaluthyrare, dekoratör, bröllopsplanerare, fotograf, mm.